Whether you limit yourself to reading, or go a step further, commenting, suggesting, and adding your own take on what you have read, you are more than welcome. If you feel like following my page, I would be honored; a text only exists in so far as it is read. Who cares if a pebble is lying on the ocean floor unless someone draws attention to it?
Tuesday, January 3, 2023
Sunday, January 1, 2023
Saturday, December 31, 2022
Speaker's Block
Have you heard of writer’s block? This happens when a writer is at a loss for what to write. Speaker’s block is a similar phenomenon that occurs when speaking. Join me, Dr. Ali H. Raddaoui, in a YouTube live stream. I illustrate this impediment, try to understand it, and develop tips and tidbits to overcome it. With me will be two eminent authorities in linguistics and language teaching to weigh in on this issue. We will end this live stream with a Q&A session. For more info, please watch my teaser video here: https://youtu.be/4kRZP0tYL4U
How to access the livestream:
Default livestreaming key: dt9e-fc1b-msrv-9zp8-22f0 - Stream URL: rtmp://a.rtmp.youtube.com/live2 - Backup server URL: rtmp://b.rtmp.youtube.com/live2?backup=1
Wednesday, December 28, 2022
Impact of AI on Education
https://youtu.be/RyJMg3OkqXA via
This video discusses the potential impact of AI's ChatGPT on education. I review the advantages and the downsides and invite educators to espouse AI and remain in charge of education.
#AI #ChatGPT #EducationForAll
Monday, December 26, 2022
تطبيقات الذكاء الاصطناعي تزلزل ميدان التربية والتعليم.
أظهرت برامج الذكاء الاصطناعي قدرات خارقة على التأليف الآلي لمختلف أنماط النصوص بمجرد مدها ببعض التعليمات حول نوعية النص الذي تود تأليفه. يقدم هذا الفيديو عرضا لعدة أنماط من النصوص والوثائق التي يمكن لبرمجيات أوبن أي آي open ai تأليفها ، ومنها على سبيل المثال كتابة قصة قصيرة أو احضار خطة درس أو تأليف قصيدة أو حل معادلة رياضية وما إلى ذلك. الرجاء النقر على الرابط التالي ومشاهدة الفيديو والإعجاب به والتعليق عليه وإعادة نشره إن نال إعجابكم: https://www.youtube.com/watch?v=OsNwqvz-fQM
Monday, October 25, 2021
Tuesday, December 15, 2020
Subscribe to:
Posts (Atom)